E-handeln växer mer och mer för varje dag som går och likaså gör shoppandet tillhörande "in-app-köp". Klarna som är tidigare känt och deras omdiskuterade "få först och betala senare" försöker nu bredda sin portfölj och utbud där de nu också vill äga hela upplevelsen, från att bara kolla på produkter hos diverse företag till att också erbjuda sina användare en "all-in-one" lösning med deras app. Vad som grundar sig i detta är att människor vill ha sömlösa upplevelser vare sig det gäller resor, upplevelser men också helt vanlig shopping från hemma i soffan. Det som många tycker sig vara ett irritationsmoment att behöva byta bland flera appar, en för att jämföra pris, en för att kontrollera täckningen på kontot och en app att genomföra köpet från. Klarna har länge haft siktet inställt på att göra det så enkelt och smidigt för konsumenten som möjligt och med denna nya lansering så växer de sig ännu starkare och tar en större plats på marknaden där de i alla fall i Sverige är de enda som hittills har en så pass heltäckande tjänst.
Framtidsutsikter
Denna lanseringen är bara början av vad Klarna vill åstadkomma, på sikt ska de också implementera tredjepartslösningar. Vad exakt detta kommer resultera i behöver vi vänta och se, men vad de själva ser och vill ska ansluta sig till plattformen är företag som är till hjälp för att underlätta för konsumenten som exempelvis live-shoppingevent.
Då denna plattformen precis har testkörts på ett fåtal marknader varav en Sverige och har fått mycket positivt respons så ska samma plattform nu också lanseras på ytterligare 10 marknader varav några av dessa är USA, Storbritannien, Norge, Tyskland och Frankrike. Då Klarna redan är etablerade utomlands så är detta ett positivt steg för alla konsumenter.