Under våren har Mynt lanserat tjänsten ”Smarta kvitton”. En tjänst som gör det ännu enklare att spara och bokföra transaktionsunderlag för de företag som använder Mynts kreditkort.
Mynt är ett företagskort som primärt har fokus på enkel administrering vid kortinköp. Detta bland annat genom att de anställda kan fota kvitton och ladda upp dessa foton via appen och matcha mot aktuell transaktion. Med integrering mot exempelvis Fortnox och Visma kan kortinköpet automatiskt bokföras varpå någon kontroll inte behöver ske mot kommande kreditkortsfaktura.
Smarta kvitton – via mail
Med tjänsten ”Smarta kvitton” utökas nu automatisk hantering av transaktionsunderlag. Kvitton kan skickas in antingen via mail eller genom ”drag and drop” inloggad på Mynts hemsida. Via hemsidan kan kvitton även laddas upp i bulk, dvs flera på en gång.
Är kvittot bifogat som fil från leverantören behöver detta mail vidarebefordras till Mynt. Ännu ett alternativ är att ha en automatisk vidarebefordring av fakturaadressen vilket gör att fakturorna direkt kommer in i systemet.
Allt inskickat material scannas automatiskt av och matchas mot aktuell transaktion. I de flesta fall kommer alltså matchning och bokföring ske helt automatiskt. Skulle däremot ett underlag inte lyckas matchas kommer det meddelas via inkorgen hos Mynt. Därifrån är det sedan enkelt att klicka och dra kvittot till korrekt transaktion. Tjänsten hanterar PDF-filer samt bildfiler i ett flertal format.
Ingår i Premium och Enterprise
Smarta kvitton ingår på kontonivåerna Premium och Enterprise. För de kunder som har kontonivån som är gratis, Essential, är det möjligt att köpa till tjänsten för 99 kronor per månad. Det är även möjligt att prova kostnadsfritt i 90 dagar.