Företagskort med stor flexibilitet
Wallester Business är ett mycket flexibelt kortalternativ som framförallt passar företag som vill kunna använda ett större antal kort. Dess styrka ligger nämligen i att minst 300 virtuella kort, samt fritt antal fysiska kort, kan beställas gratis och anpassas till olika behov.
Fysiska och virtuella kort
Efter att en ansökan har godkänts för Wallester Business kan virtuella kort direkt skapas i appen. Det går på detta sätt att komma igång med kortköp och transaktioner innan det fysiska kortet har skickats ut.
Önskas ytterligare virtuella kort kan dessa mycket enkelt skapas i appen och användas för exempelvis inköp online eller inom olika projekt. På gratisnivån ingår 300 aktiva virtuella kort och önskas fler kan exempelvis kontonivån Premium väljas med upp till 3000 virtuella kort.
Anpassade begränsningar
Inloggad på hemsidan kan användningen av de olika fysiska, och virtuella korten, begränsas på flera olika sätt. På detta sätt kan de anpassas helt utifrån användningsområde och behov. Det kan exempelvis innebära att de anställda har olika hög inköpsgräns eller att inköp online maximalt får uppgå till en viss summa per månad.
Utgiftskort eller payrollkort
Utgiftskort är traditionella företagskort som används av de anställda vid inköp till företaget. Payroll-kort är kort för anställda, frilansare eller samarbetspartners som önskar få betalt av företaget. Genom att skapa dessa kan företaget mycket enkelt överföra löner och utbetalningar direkt till ett kopplat Visa-kort.
3DS Whitelist
Genom att registrera E-butiker i en ”whitelist” behöver inte 3D Secure användas vid varje köp. Företaget godkänner med andra ord att inköpen kan ske utan denna verifieringsprocess.
Kvitto- och utgiftshantering
När ett kortköp sker med Wallester Business aviseras detta direkt via dess app. Skulle kortet exempelvis bli stulet uppmärksammas det därmed direkt vid första kortinköpet. Notisen påminner även kortinnehavaren om att ta foto på faktura, kvitto eller annat transaktionsunderlag. Det sker via appen varpå underlaget direkt hamnar inom systemet och blir tillgängligt för administratören.
Även för fakturor
Det är även möjligt att ta foton på fakturor och på detta sätt hantera inkommande fakturor på ett och samma ställe. Därifrån går det sedan att exportera samtliga fakturor till företagets bokföringssystem.
Konton & underkontot
Utöver att anpassa korten via ett flertal olika inställningar går det att skapa kontot hos Wallester med olika funktioner.
Insättning och uttag
Insättning till kortkontot sker via SEPA- eller SWIFT-överföring. Lägsta insättningsbelopp är 50 Euro. Vid varje insättning kommer det automatiskt att skapas transaktionsunderlag som kan användas i bokföringen.
Konton i flera olika valutor
En funktion som enbart ett fåtal andra Business-kort har är möjligheten till konton i flera olika valutor. Lägg till valutorna USD, SEK, NOK, HUF, CZK, RON, PLN, DKK eller GBP.
Underkonton – egna kort och projekt
Genom att skapa underkonton skapas en god överblick över olika kostnadsställen, projekt eller anställda. Varje underkonto kan begränsas, kopplas till kort och på annat sätt anpassas för dess syfte. Därmed går det även enkelt att skapa budget för varje konto och automatiskt se hur budgeten löpande följs.
Kontonivåer
Wallester Business kan tecknas på fyra olika kontonivåer vilka är Gratis, Premium, Platinum och Enterprise Suite. Det som bland annat skiljer sig mellan de olika kontonivåerna är hur många virtuella kort som kan vara aktiva samtidigt samt kostnad för ytterligare kort. Med Gratis ingår exempelvis 300 gratis virtuella kort och obegränsat antal fysiska. På Platinum är gränsen 15 000 virtuella och obegränsat antal fysiska.
Platinum och Enterprise – mer förmåner
Väljs Wallester Platinum eller Enterprise ingår även ett flertal förmåner utöver de betalningslösningar som presenteras ovan. Bland annat ingår en kontaktperson hos Wallester, erbjudanden och rabatter hos samarbetspartners, uppgraderingar på hotellrum samt tillgång till flygplatslounger via LoungeKey.